Zdolności poznawcze, takie jak pamięć, spostrzegawczość, czy koncentracja to kompetencje, na których brak niezwykle często narzekają nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Mimo, że wielu nauczycielom jawi się to jako realny problem dezorganizujący pracę, to w podręcznikach niezwykle rzadko można znaleźć zadania, które w sposób efektywny wpływałyby na ich poprawę. A jest przecież o co walczyć!
Pamięć i koncentracja uwagi nie są aspektami osobowości, które nie podlegają zmianom. Wręcz przeciwnie ich trening jest dość prosty i daje mierzalne efekty w relatywnie krótkim czasie, a korzyści płynące z poprawy ich funkcjonowania są nie do przecenienia dla ucznia, któremu dzięki temu nauka przychodzić będzie po prostu łatwiej. Beneficjentem staje się też nauczyciel, któremu znacznie poprawia się komfort pracy ze skupionymi uczniami.
Warunkiem skutecznego treningu zdolności poznawczych jest zainteresowanie dziecka. Jeżeli zmuszone jest do wykonywania ćwiczeń, które go nudzą nie ma możliwości, aby czegokolwiek się nauczyło, a zwłaszcza, by rozwinęło kompetencję świadomego kierowania swoją uwagą, czy zapamiętywania. Praktycznie wszystkie dzieci korzystają dziś z komputerów lub ich przenośnych odpowiedników. W większości używają ich do gier lub słuchania muzyki. Dlatego znacznie łatwiej do nich dotrzeć oferując im to, co lubią, a zatem gry połączone z tym, czego jednocześnie potrzebują, czyli treningiem umiejętności poznawczych.
Doskonałym rozwiązaniem jest pakiet Akademia Umysłu® JUNIOR EDU POL-ANG zawierający propozycję gotowych zajęć szkolnych opartych o nowe technologie. Jeżeli w sali znajduje się komputer, rzutnik lub tablica multimedialna nauczyciel ma możliwość przeprowadzenia lekcji według gotowego planu łączącego w sobie użycie gier edukacyjnych i zabawy, a przede wszystkim koncentrującej się na rozwoju umiejętności koncentracji uwagi, poprawy pamięci, równocześnie rozwijając wiedzę o świecie i umiejętności matematyczne.

Zestaw materiałów obejmuje 20 scenariuszy lekcji opartych na osiemdziesięciu grach multimedialnych skierowanych do nauczycieli klas 1-3 szkół podstawowych. Mogą oni korzystać z gotowych scenariuszy, a także dowolnie wplatać pojedyncze ćwiczenia w codzienne zajęcia. Zadanie ułatwia podział programów na pory roku, pozwalający na tematyczne dostosowanie ćwiczeń do okresu roku.
Zadania dostępne w pakiecie są zróżnicowane. Obejmują gry rozgrywane w grupach, a także indywidualnie przez każdego z uczniów. Na dołączonym do pakietu Pandrive znajdują się gotowe do wydrukowania karty pracy, dzięki którym uczniowie dodatkowo ćwiczą sprawność manualną, a zarazem rozszerzają zakres trenowanych umiejętności. Ponadto dołączone prezentacje multimedialne wprowadzają w temat wiodący każdych zajęć – dostarczają ciekawostek i interesujących, zaskakujących faktów oraz dają możliwość wciągnięcia uczniów w twórczą i interesującą dyskusję.
Pakiet gwarantuje nie tylko rozwój pamięci i koncentracji, ale jednocześnie zapewnia pierwszy, radosny kontakt z językiem angielskim. Programy umożliwiają w dowolnym momencie zabawy przełączenie z języka polskiego na język angielski (i odwrotnie). Treści czytane są przez brytyjskich lektorów, co daje możliwość osłuchania się z mówionym językiem.
Dla ucznia lekcja z programami to tak naprawdę przerwa w nauce – chwila urozmaiconej zabawy wymagającej jednak niemałego wysiłku i porcji starań o to, by osiągnąć mistrzostwo, lub chociażby wynik lepszy niż konkurencyjna grupa.
Dzięki bogactwu materiałów pakiet Akademia Umysłu® Junior EDU POL-ANG stanowi dla nauczyciela wsparcie i źródło pomysłów. Ponadto daje możliwość korzystania z nowych technologii, które angażują uwagę uczniów łatwiej niż klasyczne zajęcia.
Wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi metodami nauczania zapraszamy po więcej informacji na temat pakietu Akademia Umysłu Junior EDU POL-ANG>
Autorzy: Natalia i Krzysztof Minge – psychologowie zajmujący się wspieraniem rozwoju dzieci, autorzy wielu książek oraz współautorzy pakietu Akademia Umysłu® Junior EDU POL-ANG.




ILOŚĆ KOMENTARZY (0)